zondag 9 mei 2010

Sweet Mothersday


~Wat Een Verwennerij Vandaag~

Eindelijk, het was zover.. voor de jongste kon het niet snel genoeg Moederdag zijn. Heel stiekum had hij voor de vakantie zijn kadootje al verstopt, maar toch liet hij elke dag het kastje zien en deed dan het deurtje open om te zien of het er nog wel lag.
Zucht... gelukkig ;)


En vandaag mocht het dan eindelijk uit de kast:


(mezelf er maar even afgeknipt, erg confronterend zo 's morgens vroeg ;)


Kijk eens, twee onderzettertjes, eentje voor mama en die andere voor Jeroen, zei hij erbij ;)


Als extraatje kreeg ik deze bos bloemen:


Delen Delen zongen ze allemaal in koor!! jaja

De middelste was druk in de weer geweest met een lepelpot..


en van zijn zakgeld had hij deze gekocht:


Wat lief!! 4 euro vertelde hij erbij.. haha

(eerder deze week had hij al een keer aan papa gevraagd of hij iets van zijn zakgeld moest kopen voor mama? Hij hield anders niet zoveel meer over... hij zou wel broodsmeren, of dat ook oke was ;)

Hij heeft het toch gedaan, helemaal leuk.. De oudste kwam trots met zijn zelf gekocht moppenboekje (zou ik die soms te weinig vertellen??) Bij de bloemenwinkel heeft hij nog een roos gekocht, die moest erop, had hij zo verzonnen.. Samen met een buurjongetje is hij erom geweest en die heeft voor zijn moeder een klein bosje roosjes gekocht. Schijnen hier nog even in de schuur te hebben gestaan. Geheimzinnig allemaal en ik heb er niets van gemerkt.
Echt super leuk als je het allemaal zo achteraf hoort.



Ik heb naar aanleiding van vandaag eens even op het wereld wijde web gekeken of Moederdag nu echt Nederlands is. Maar het wordt in een aantal landen meer gevierd, zelfs in Spanje: El día de la Madre :)  In andere landen kennen ze weer Nationale Vrouwendag.. wat een verwennerij allemaal, schiet zijn doel wel eens voorbij geloof ik. Maar goed, vandaag zeker wel genoten en ik weet ook heel goed dat het niet bij ieder gezin zo'n feestje kan zijn.. Mijn schoonmoeder is ook (veelste vroeg) overleden en daar sta je op een dag als vandaag toch even extra bij stil.


Hopelijk hebben jullie allemaal zo genoten vandaag, een goed begin van een nieuwe, jaaaaa, vakantieweek!


Groetjes, Sonja

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke cadeautjes! Bedankt voor je reactie op mijn loopblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sonja,
    jij bent goed verwend hoor vandaag. Heerlijk als ze zo bezig zijn met moederdag. Mijn zoontje was ook al zo geheimzinnig met zijn kadootje in de weer toen hij er mee thuis kwam. Eerst ging hij het verstoppen en toen verklapte hij me dat het onder zijn bed lag. Daar kan ik zo van genieten.
    Jij ook nog een fijne week toegewenst.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verwennerij leuk hoor!!!

    Fijne week !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En heeft hij ook het liedje gezongen dat bij het kadootje hoorde?
    Leuk he, zo'n verwendag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh geweldig, alleen al dat glunderende koppie ;-))
    Geniet ervan!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke verhaal om te lezen hoe jij je Moederdag beleefd hebt. Geweldig dat versje erbij, zo lief. Dit zijn van die dingen die ik zo waardeer.
    Ik heb ook een heerlijke dag gehad.

    Ik ga nu even je blog verders bekijken, leuk.
    Fijne dag vandaag
    Groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je berichtje.. Leuk!

Groetjes, Sonja