dinsdag 18 mei 2010

Ritme..


Zou het lukken om weer een beetje in het ritme van en naar school te komen? Hmm vandaag nog even niet.. misschien morgen. Van mij had om eerlijk te zijn de vakantie nog wel een weekje langer mogen duren... maar goed, nog maar 6 weekjes dan is het alweer zomervakantie. 

Manlief was ook vrij vandaag en dan ga je al...... koffie, nog een bakje en nog eentje om het af te leren. Het lukt zo op deze ochtend gewoon niet om de huishouddraad weer op te pakken (t is soms best leuk en handig werken in de continudienst) We hebben in ieder geval de afgelopen dagen lekker weekend gehouden, niets geks gedaan eigenlijk. Zaterdag nog even met de jongste naar een schuurverkoop geweest en een leuk kastje gevonden. Een, ik denk, een medicijnkastje van Brabantia. Geen idee dat ze bestonden, maar bij mijn handoekenrek, kammenbakje en geldkistje past het wel. Kijk dit is m:



Nog wel even schoonmaken en het elastiekje vervangen...
helemaal leuk!

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

's Middags zijn we lekker even naar het strand geweest. De oudste 2 namen ieder een vriendje mee en zo reden we met een auto vol jongens richting Ouddorp. En druk..! We waren niet de enige die de frisse wind gingen opzoeken. Ohh, de Nederlands Kampioenschap Kitebuggy'n.. vandaar.




De kids vermaakten zich prima, tikkertje in de duinen,
beetje voetballen..





Lekker wandelen richting het water.





Weten jullie wat je krijgt bij kinderen in het zand, bij het water en met een bal?

Yepp, door- en doornatte broeken, sokken, schoenen en laarzen!!




Nou ik weet in ieder geval waar ik Jeroen terug kan vinden,
op een eiland bij het bordje ijs?! :)


Over ijs gesproken..

Maar nu? hoe vervoer ik 5 natte kinderen en hou ik de auto redelijk droog. Ja juist, broeken uit en in de kofferbak. Maar, dat gaat zomaar niet, want hoe ouder ze worden hoe moeilijker dat dat opgaat. Zo veel mogelijk uit het zicht werd met enig gemopper de broeken uit gedaan en werd er snel op de achterbank gekropen haha. Ik dacht dat meisjes daar moeilijk over konden doen,
maar oh nee :))

Onderweg naar huis zagen we net buiten Ouddorp een groepje mensen staan op een dijk, bij het haventje.. Zullen we ook even gaan kijken wat er zich achter de dijk afspeelt? Achterom kijkend, had ik het antwoord al gekregen, drie jongentjes in hun onderbroek op de achterbank en dan optioneel maken om uit te moeten stappen. Dat werd m niet.. doorrijden dan maar.

Vanmorgen las ik echter in de krant wat er achter het dijkje afspeelde..


De Koningin was daar gewoon.. lekker aan het zeilen geweest op het Grevelingenmeer en was even in het haventje aangewaaid.
Hadden we nu toch maar... :)

Het envelopje op de krant, kreeg ik vanmorgen via een speciale express-post: voor mij!


Een workshopuitnodiging!!


Eindelijk heeft Wilmi van Bezig&Blij de stap gezet..
Ze gaat workshops geven! Leuk leuk..


Wij gaan!



Fijne week allemaal, op naar het ritme van de dag ;)

Groetjes, Sonja

7 opmerkingen:

  1. Hoi Sonja,
    Leuk medicijnkastje hoor. Toevallig in Nieuwe Tonge gevonden? Ik ben daar geweest en had nog een leuke emaille lunchbox.
    Heerlijk aan het strand he? Ik ben zondag nog even wezen kijken. Geweldig gewoon. En ja, jammer dat je de groene dreack gemist hebt. Het was wel druk hoor. Ben zelf niet geweest maar hoorde het in de wandelgangen.
    Leuk dat Wilmi workshops gaat geven.
    Fijne dag verder,
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOoooooo als ik dat zo lees duurt het wel even voordat je je ritme weer hebt Sonja !! hahahahah!! wat een drukke gezellige dagen waren dat......................nou meid doe rustig aan.................ze zijn allemaal naar school............neem een bakkie............geniet !!

    Lieve groetjes Ria

    Ik ga wel werken ! hahahahha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ..Zit ik hier lekker relaxed je strand en koninginneverhaal te lezen...Zie ik mijn eigen envelopje liggen...whoea..haha.. ik schrik me een hoedje.. stiekemerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk uitwaaien op het strand, daar ben ik ook wel voor te porren (al ben en blijf ik een echt bosmens hoor), zolang het maar geen bakken in de zon is op het strand, daar hou ik nou weer niet van...
    Jammer hoor, dat je de koningin gemist hebt!!
    Ze had het volgens mij wel kunnen waarderen, je jongens in hun onderbroekkie ;-))
    En die workshop ziet er heeeeeel erg leuk uit, ga je het doen?
    Zal wel niet bij mij in de buurt zijn :-(
    Lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kende het kastje wel, hing altijd bij mijn ouders in de doche:)
    Heerlijk de zee, we zijn toevallig aan het kijken voor de zomervacantie aan de Nederlandse kust...als je in een bosrijke omgeving woont kun je zo intens genieten van de zee...en andersom ook, gezien de vele vakantiegangers uit het westen des lands die altijd hier komen!

    Jij ook nog een fijne halve week, want hij is alweer bijna weg...groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige strandfoto's , doet echt al denken aan de zomer hè .
    Tja en dat natte spul in je auto , nog even en je krijgt ze echt niet meer uit de broek hoor !

    je kastje vind ik ook erg leuk , echt zo'n nostalgisch item , mooie aanwinst.
    Nou , fijne week verder , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie plaatjes, die vliegers zo in de lucht!
    Ik herken het moeilijk op gang kunnen komen als mijn man thuis is!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je berichtje.. Leuk!

Groetjes, Sonja