woensdag 8 september 2010

Antiekmarkt in Lille


~LILLE~

Wat een klein feestje mocht worden voor ons begon zo:


Deze prachtige oldtimer stopte er gewoon even mee..




Ergens in Zeeland, zo'n uurtje rijden van huis.
Daar stonden we dan.. Onder de motorkap troffen we een
ware chaos. Er was een gat ontstaan in de koelwaterslang.
Gewoon ge-explodeert.. De druppels hingen werkelijk overal!!
Shit.. is dan nogal zacht uitgedrukt. Nadat we eerst toch wel erg
moesten lachen begonnen we er nu de ernst van in te zien en
zagen we onze twee dagen aan onze neus voorbij gaan.

Eerst de ANWB maar bellen.. gelukkig konden ze
er binnen een uurtje zijn.



Dus dat werd rustig afwachten. Aan de thermoskankoffie dan maar,
met appeltaart! Viel er iets te vieren?! :)) Nou, het smaakte heerlijk!
Af en toe eens zwaaien naar de kijkersfile op de andere rijbaan.
 Tjaa, wat wil je: twee vrouwen langs de snelweg, aparte auto,
dat wekt natuurlijk wat nieuwsgierigheid ;)

Nadat we al twee of drie scenario's bedacht hadden om het
toch te redden tot aan dé rommel, kwam onze redder in nood.


Yes, Jippie, Jeee!! het kon gerepareerd worden.
Nieuwe slang eraan, koelvloeistof aangevuld..
Lille, here we come!


Het viel mee, de stad binnen rijden. Het surfen op internet had niet
de mooiste indruk achter gelaten wat parkeren betreft, maar redelijk
snel vonden we een plekje.. onderaan de stad. Een buitenwijk..

Van te voren hadden we gelezen, dat er bepaalde wijken
waren die erg leuk waren en ook te doen zijn qua drukte.

Daar liepen we dan, lekker te struinen langs de kraampjes, kleedjes
en allerlei prullaria. De eerste aankopen waren al snel gedaan..
Lampenkappen (de winkel hangt er vol mee) van glas hè..

Wauw, wat een kramen en dit is nog maar het begin.
Raar om te weten dat deze markt pas ophoudt, wanneer
je er zelf klaar mee bent en niet omdat de kramen op zijn..


We blijven doorlopen.. op naar de Victor Hugo Boulevard.
Gelukkig hadden we wat tassen/karretjes mee met wieltjes..
er ging steeds meer mee. De auto, waar stond die ook alweer.
Via de tomtom kon je aangeven waar je op het moment van
stilstaan bent, slim.. dat hadden we natuurlijk gedaan.
Alleen.. niet echt de straat gecheckt of dit overeen kwam.
Dit soort handige apparatuur werkt altijd., toch? 


Tjaa niet altijd, en nu.. waar staat tie nu??!
We waren de orientatie gewoon echt even kwijt.
De rotonde die we gereden hadden met de auto, die wisten
we te vinden en daar zijn we toen maar heen gelopen.
Vandaar uit was het, ohh een makkie ;).. pff gevonden!!
Nou, het schrijft makkelijker en korter in tijd, dan dat het
zoeken ging hoor.. dat begrijpen jullie vast wel.
Wat een opluchting toen we m daar zagen staan!

Ik dwaal af lees ik, to the point en terug naar de markt.
Want we zijn nog llaaanng niet moe.

De boulevard is een groot familiefeest lijkt het wel.
Iedereen leeft en loopt over straat, er wordt gezellig gegeten
en gedronken: vooral mosselen en friet, schijnt traditie te zijn.
Maar hoe dat precies zit.. geen idee.

Het werd schemerig.. tijd om terug te lopen naar de auto
en een slaapplekje te gaan zoeken. Voor de auto dan, want
slapen, dat deden we in de ambulance/annex kamper ook!

We reden om de stad heen naar de wijk aan de Champ de Mars.
Wat we daar zagen.. ongelofelijk!! overal auto's, kampeerwagens,
caravans. Iedere kruispunt vol, op het gras, langs de berm, zelfs
op de vluchtheuvels.. en wij dus ook, langs de vangrail.


Bonjour, goedemorgen Nederland 
(dag 2)



Best redelijk geslapen, om 09.00 liepen we alweer
fris en fruitig aan een vers gezet senseootje..
Heerlijk rustig nog, nog wel..


Het werd zelfs voorpagina nieuws!


Al snel werd het behoorlijk druk en bij de 'echte' handelaren
was het bijna niet meer te doen. Gelukkig waren de spulletjes
daar niet te betalen en zijn we weer snel de wijk ingelopen.
De eerste spulletjes werden alweer snel gevonden: een wit
emaille kolenkit, viskoffertjes (de derde al) met van die hele
leuke kussentjes bovenop en allerlei vakjes
(daar kan ik mijn eigen vissertjes thuis best blij mee maken)




Nog meer glas(kappen), kapstok en... mijn eerste kastje:
leuk met van die verweerde schuifspiegeltjes.
Later nog een leuk kastje met twee deurtjes..

Je kwam er werkelijk van alles tegen. Heb jammer genoeg niet
heel veel foto's kunnen maken.. was erg onhandig in deze drukte.



Rond vier uur 's middags vonden we het genoeg geweest.
Nog even nagenieten van een Frans bakje koffie op het terras.





Genoeg gezien, genoeg indrukken opgedaan en een ervaring rijker.
Het is het waard, zeker weten, het blijft alleen lastig kopen.
't Vervoeren maakt het er niet gemakkelijker op, we hebben
best leuke en goedkope spulletjes moeten laten staan, maar..

Vol=Vol


  
It's a long way home ;)



 Deze route hebben we afgelopen weekend gelopen.
Het mooiste gedeelte in het centrum (in het midden)
hebben we nog niet gezien, tijd te kort?!


Een gedeelte van de nieuwe aanwinst:







 Aan het nagenieten (van de spierpijn;) @Home

  

18 opmerkingen:

  1. Nou gelukkig was de auto weer te repareren, wat voel je dan onbekwaam, hé.
    Wat zal het daar druk zijn.
    zag ook op je foto mooie lijsten zeg!!
    Je bent best goed geslaagd, leuke post om te lezen.

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lille staat op mijn verlanglijste maar omdat mijn neefje ook begin september jarig is, is het het tot nog toe niet van gekomen, maar wie weet...

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeeee dat was even balen in het begin zeg, maar gelukkig is het toch nog goed gekomen. Superleuke dingen hebben jullie gekocht. Ik heb toen ik er was ook mijn ogen uitgekeken. Zoooooveel te koop. Ik vond het een unieke ervaring, en heb genoten van jou post. Hoop zeker nog eens te gaan.
    FIjne dag,
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pffff kan me voorstellen dat je hem even kneep toen de auto ermee stopte .
    wat heerlijk dat er dan mannen zijn die hem weer kunnen maken he .
    ik ben ook naar lille geweest en begrijp helemaal wat je bedoelt met dat je niet stopt als de markt op is maar dat je stopt als je zelf op bent ha ha .
    wat is er veel he ik heb het na een paar uur toch opgegeven hoor .
    en had inderdaad de volgende dag spierpijn van het sjouwen volgend jaar toch een karretje mee.
    leuke spullen heb je gekocht hoor .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog maar net je blog aan het volgen, maar genoten van je Lille-verhaal, leuk!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sonja...wat een verhaal en wat een spullen...ben blij dat je auto het weer deed want anders hadden we al dit moois niet kunnen zien en lezen......tjjee....fijne dag liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal, leest echt heel lekker, leuk en makkelijk weg :) je schrijft leuk :).

    Pff volgend jaar wil ik ook echt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaaaf! Ik ben drie jaar geleden ook geweest (met de bus georganiseerd door de ANWB) en als ik dit zie en lees wil ik zo weer. Misschien volgend jaar...en dan gaat er hier ook zeker een karretje mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee, wat een leuk verhaal! En die foto's.. Ik zou zeggen: volgend jaar een sjerpa mee of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, dank je wel voor je reactie op mijn blog.
    Wat een leuk verhaal heb je geschreven en gelukkig dat ze je bus nog konden maken.
    De foto's maken het verhaal helemaal compleet en heb op afstand van je uitje meegenoten.
    Fijn weekend.

    Groetjes Babette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Sonja,
    hier een berichtje van een vriendin van jouw vriendin (zij op de foto's)!!! Wat een leuk verhaal heb je geschreven over Lille, waanzinnig lijkt mij dat die markt zeg, ben ooit in Tongeren geweest (vond ik ook al groot)
    Leuke blog en wil je de groetjes doen aan 'ons' vriendinnetje.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Sonja,
    wat een leuke reportage , ik zou zo graag een keer heen willen maar zo heb ik toch nog een beetje kunnen genieten via jou .
    Wat een toestand met dat busje( hij is wel leuk trouwens )wat een geluk dat het gemaakt kon worden.
    Je hebt mooie aankopen gedaan maar wat jammer nou dat er geen stamper tussen zit.........
    fijn weekend , lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pfff na enige tegenslag hebben jullie volgens mij heerlijk genoten daar! Het ziet er super gezellig uit!
    Bedankt voor je berichtje op mijn blog vandaag maar...ik drukte op het verkeerde regeltje...en nu is hij plotseling verdwenen...sorry ik bedoel er niets mee ;-)
    fijn weekend lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik ben vorig jaar geweest.. maar toen heb ik niets gekocht.
    was er om te fotograferen zou eens kijken of ik niet een paar foto's op mijn blog kan zetten
    het is wel een belevenis inderdaad. Ik denk dat wij ook in het gedeelte waren waar de groothandelaren zaten want voor sommige dingen vroegen ze wel heel veel geld.
    maar ik ga zo nog wel een keer.. maar dan inderdaad met een karretje zodat je niets hoef te sjouwen.. bij alles wat ik nu zag dacht ik.. hier moet ik de hele dag nog mee sjouwen.. en dan gaat de lol wel weg.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Sonja,

    wat heb je een trip gehad en wat een leuke spulletjes gescoord. Zo leuk hoe je het stap voor stap verteld het wordt zo een echte trip. Wij zijn er ook geweest maar heb dit soort grote overdekte stallen niet gezien...het was zooo druk maar wel mooie dingen gezien en zo gezellig!

    liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk verslagje van jullie brocantemarkt bezoek in Lille. Niet zo leuk begin weliswaar maar gelukkig kwam toch alles weer goed.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, wat een heerlijk avontuur! En slapen in de bus, echt geweldig. Ik had best mee willen liften, ondanks de pech hihi..
    Mooie spulletjes ook.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo zie je maar, alles komt goed wanneer je met een retrobusje onderweg bent. Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je berichtje.. Leuk!

Groetjes, Sonja