zondag 11 april 2010

Een beginnetje gemaakt..


Wat een heerlijke dag, gisteren. Lekker in de tuin kunnen rommelen, tussen wat huishoudelijke taken door dan wel. Het lijkt overigens wel of daar nooit een eind aankomt en de wasmand altijd halfvol blijft ipv halfleeg. Maar oke, ondertussen wassen we gewoon vrolijk verder, kwam mijn (lieve) vriendin gezellig nog even een bakje doen (ze leest dit vast ook ;) en hebben we een beginnetje gemaakt aan het moestuintje.

Dat was nodig zeg! We hebben niet echt een moestuin, maar 4 flinke vierkante bakken gemaakt die dienst doen als... Eentje is geheel gereserveerd voor de aardbeien, eigenlijk al bijna anderhalf.
Want ja, die zomerkoninkjes uit eigen tuin zijn natuurlijk het allerlekkerst!


Niet schrikken, want zo ziet/zag baknummer 2 eruit, met allerlei overschotjes van vorig jaar en veel onkruid.


En dit zijn echt geen doperwten:


Haha, ik lees nu pas wat er op het bordje staat! Gewoon 'doperten'


Gelukkig kreeg ik hulp van onze eigen 'tuinman'



en kunnen de eerste sla-plantjes erin..





Dat hebben we weer netjes gedaan, toch.. Nu nog verder vullen en zaaien en dan op naar nummer 3 en 4. Een andere keer dan wel,
t was tijd om te badderen..

Oja, kijk eens Juul, wat ik nog gevonden heb:


~Een Fijne Zondag~

3 opmerkingen:

  1. Nou, goed begin gemaakt! T was ook lekker weer he, om wat buiten te klussen! Wat een lieve foto, die laatste, met die glimoogjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sonja,

    Leuk!
    Weet zo gauw niet waar ik jouw eerder ben tegen gekomen? Heb wel klanten in Dirksland...

    Maar super je moestuinbakken, ik heb gisteren ook net de eerste zaden gezaaid en plantjes gezet, heerlijk weer!

    Geniet van de dag, groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sonja, dank je wel voor je welkomstberichtje!
    In de Landleven staat ook een artikel over een jongen (ik meen 16? jaar) die ook moestuinbakken maakt en onderhoud, super!
    En dan over een tijdje uiy eigen tuin eten, heerlijk toch!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je berichtje.. Leuk!

Groetjes, Sonja